Összefoglaló a TÁMOP-3.3.2 projektről

Címkék: Pályázatok TÁMOP-3.3.2 Esélyegyenlőség Megvalósult pályázataink

2007-ben elkészült a kaposfői intézmények esélyegyenlőségi terve, mely több feladatot irányzott elő az esélyegyenlőség területén. Kaposfő leghátrányosabb helyzetű kistérségben helyezkedik el, az intézmények gyermekeinek, tanulóinak több mint, 40%-a hátrányos helyzetű. A sajátos nevelési igényű tanulók aránya 25% volt. 2008-ban ilyen helyzet motiválta a fenntartót a TÁMOP 3.3.2. Esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatására című pályázat beadására.

A nyertes projekt  2010. januárjában indult célja az óvodától a középiskoláig a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek hátránykompenzációja,  tanulási magatartási zavarok kialakulásának megelőzése, sajátos nevelési igényű tanulók iskolai segítése. Gyakorlatilag 3 éves kortól 18 éves korig nyújtott segítséget a program 17 hónapon keresztül az alábbiakban. Családsegítő, védőnő, óvodapedagógus bevonásával már az óvodás kor előtt igyekeztünk segítséget nyújtani a rászorulóknak. Az óvodában a megelőzésen, prevenciós tevékenységen volt a fő hangsúly.  500 órában, több mint, 25 gyermekkel logopédus, pszicho-pedagógus, fejlesztő pedagógus foglalkozott a tanulási magatartási zavarok kialakulásának enyhítése céljából. Kiegészítő tevékenységként mozgás terápiaként óvodásaink úszni tanulhattak. Az általános iskolában halmozottan hátrányos helyzetű tanulóinkkal fogalakoztak pedagógusaink, annak érdekében, hogy minél többen érettségit adó intézményben tanulhassanak tovább. A most befejezett tanévben HHH tanulóink 62,5% érettségit adó középiskolában tanul tovább! Sajátos nevelési igényű tanulóknak is a program keretében még több fejlesztő foglakozást tudtunk biztosítani  arányuk a tanév végére  10% alá csökkent i. A kaposvári Ötvös és Kinizsi középiskolákban pedig volt tanulóinkkal foglakoztak középiskolai tanárok, segítettek, mentoráltak HHH tanulókat valamint SNI tanulók érettségire való felkészítését segítették.  A július 29-én tartott projektzáró konferencián több hozzászóló egybehangzó véleménye szerint jó lenne, ha más pályázati lehetőség lenne a program elemeinek folytatására, hiszen nagy-nagy szükség lenne az óvodában több logopédiai fogalakozásra, és gyermekek lelki gondjainak ápolására a tanulási, magatartási zavarokkal küzdők további segítésére.

Helyszín