Névnap
Boldog névnapot kívánunk Félix nevű olvasóinknak!
Holnap Margit, Gréta ünnepli névnapját.
Legfrissebb hír
KEHOP-2.1.3-15-2017-00053
2023-05-22
Kaposfő település ivóvízminőség - javító program
Napi vicc
Székely bácsika Pestre utazik a rokonokhoz látogatóba és a fiára bízza
a gazdaságot arra az időre, amíg távol lesz.
Ahogy visszatér, a fia már várja a lovaskocsival a vasútállomáson.
Elindulnak haza és beszélgetni kezdenek.
Azt mondja az öreg:
-Minden rendben volt, fiam?
-Igen apám.
-Semmi baj nem történt?
-Semmi apám.
Az öreget nem hagyja nyugodni a dolog, és tovább faggatózik:
-De tényleg semmi baj sem történt?
-Hát... Eltört a villa nyele.
-Eltört a villa nyele? Hogyan tört el a villa nyele?!
-Hát, mikor vittem a kutyát elásni...
-Miért, megdöglött a kutya?
-Igen.
-Hogy történt?
-Letaposták a lovak és a tehenek...
-Letaposták? Hogy-hogy letaposták?!!
-Megriadtak amikor kigyulladt az istálló.
-Kigyulladt az istálló !? Mitől gyulladt volna ki az istálló !?!!
-Hát apám, átfújta a szél a zsarátnokot a nagy-házról...
-Hát az is leégett!?!!!!
-Igen, de a macska a hibás.
-Már hogy lenne a macska a hibás?!!!!
-Felborította a gyertyákat, amikor ravataloztuk a nagymamát.
-Meghalt a nagymama??! Dehát...!!!!!!
-Akkor ütötte meg a guta, Isten nyugosztalja, amikor édesanyám megszökött a postással...
-Megszökött a postással?! Hát akkor minden rendben van, fiam....
-Hát ezt mondtam én is...
Összefoglaló a TÁMOP-3.3.2 projektről
Címkék: Pályázatok TÁMOP-3.3.2 Esélyegyenlőség Megvalósult pályázataink
2007-ben elkészült a kaposfői intézmények esélyegyenlőségi terve, mely több feladatot irányzott elő az esélyegyenlőség területén. Kaposfő leghátrányosabb helyzetű kistérségben helyezkedik el, az intézmények gyermekeinek, tanulóinak több mint, 40%-a hátrányos helyzetű. A sajátos nevelési igényű tanulók aránya 25% volt. 2008-ban ilyen helyzet motiválta a fenntartót a TÁMOP 3.3.2. Esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatására című pályázat beadására.
A nyertes projekt 2010. januárjában indult célja az óvodától a középiskoláig a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek hátránykompenzációja, tanulási magatartási zavarok kialakulásának megelőzése, sajátos nevelési igényű tanulók iskolai segítése. Gyakorlatilag 3 éves kortól 18 éves korig nyújtott segítséget a program 17 hónapon keresztül az alábbiakban. Családsegítő, védőnő, óvodapedagógus bevonásával már az óvodás kor előtt igyekeztünk segítséget nyújtani a rászorulóknak. Az óvodában a megelőzésen, prevenciós tevékenységen volt a fő hangsúly. 500 órában, több mint, 25 gyermekkel logopédus, pszicho-pedagógus, fejlesztő pedagógus foglalkozott a tanulási magatartási zavarok kialakulásának enyhítése céljából. Kiegészítő tevékenységként mozgás terápiaként óvodásaink úszni tanulhattak. Az általános iskolában halmozottan hátrányos helyzetű tanulóinkkal fogalakoztak pedagógusaink, annak érdekében, hogy minél többen érettségit adó intézményben tanulhassanak tovább. A most befejezett tanévben HHH tanulóink 62,5% érettségit adó középiskolában tanul tovább! Sajátos nevelési igényű tanulóknak is a program keretében még több fejlesztő foglakozást tudtunk biztosítani arányuk a tanév végére 10% alá csökkent i. A kaposvári Ötvös és Kinizsi középiskolákban pedig volt tanulóinkkal foglakoztak középiskolai tanárok, segítettek, mentoráltak HHH tanulókat valamint SNI tanulók érettségire való felkészítését segítették. A július 29-én tartott projektzáró konferencián több hozzászóló egybehangzó véleménye szerint jó lenne, ha más pályázati lehetőség lenne a program elemeinek folytatására, hiszen nagy-nagy szükség lenne az óvodában több logopédiai fogalakozásra, és gyermekek lelki gondjainak ápolására a tanulási, magatartási zavarokkal küzdők további segítésére.