Névnap
Boldog névnapot kívánunk Kornélia nevű olvasóinknak!
Holnap Kázmér ünnepli névnapját.
Legfrissebb hír
Tájékoztatás kerti hulladék égetésével kapcsolatban.
2021-01-09
Ezúton tájékoztatom a Tisztelt Lakosságot, hogy amíg a veszélyhelyzet fennáll, továbbra is az önkormányzatok saját rendeletükben foglalt szabályok szerint engedélyezhetik az avarégetést. A veszélyhelyzet után válik majd általánossá a levegő védelméről szóló kormányrendelet alapján a kerti hulladékok égetésének tilalma az egész országban.
Kaposfő Község Önkormányzata Képviselő-testülete a tűzgyújtásról, az avar és kerti hulladék szabadban történő égetéséről szóló 8/2015. (IV.1.) önkormányzati rendeletével szabályozza a belterületi ingatlanok vonatkozásában az avar és kerti hulladék szabadban történő égetését.
A rendelet az alábbi linkre kattintva megtekinthető:
http://njt.hu/njtonkorm.php?njtcp=eh1eg4ed9dr6eo3dt2ee5em0cj9bx6bw7bw2cd9cb6bw5j
Napi vicc
Megállítja a rendőr az autóst.
- Meg kell önt büntetnem, mert ez egyirányú utca.
- Rendben van, kifizetem a büntetést, aztán megfordulok.
- Itt nem lehet megfordulni.
- Akkor tolatok majd.
- Tolatni sem szabad.
- Akkor itt hagyom a kocsit.
- Csakhogy itt tilos a parkolás.
- Rendben van, akkor beszéljük meg, mennyit ad a kocsimért...
Összefoglaló a TÁMOP-3.3.2 projektről
Címkék: Pályázatok TÁMOP-3.3.2 Esélyegyenlőség Megvalósult pályázataink
2007-ben elkészült a kaposfői intézmények esélyegyenlőségi terve, mely több feladatot irányzott elő az esélyegyenlőség területén. Kaposfő leghátrányosabb helyzetű kistérségben helyezkedik el, az intézmények gyermekeinek, tanulóinak több mint, 40%-a hátrányos helyzetű. A sajátos nevelési igényű tanulók aránya 25% volt. 2008-ban ilyen helyzet motiválta a fenntartót a TÁMOP 3.3.2. Esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatására című pályázat beadására.
A nyertes projekt 2010. januárjában indult célja az óvodától a középiskoláig a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek hátránykompenzációja, tanulási magatartási zavarok kialakulásának megelőzése, sajátos nevelési igényű tanulók iskolai segítése. Gyakorlatilag 3 éves kortól 18 éves korig nyújtott segítséget a program 17 hónapon keresztül az alábbiakban. Családsegítő, védőnő, óvodapedagógus bevonásával már az óvodás kor előtt igyekeztünk segítséget nyújtani a rászorulóknak. Az óvodában a megelőzésen, prevenciós tevékenységen volt a fő hangsúly. 500 órában, több mint, 25 gyermekkel logopédus, pszicho-pedagógus, fejlesztő pedagógus foglalkozott a tanulási magatartási zavarok kialakulásának enyhítése céljából. Kiegészítő tevékenységként mozgás terápiaként óvodásaink úszni tanulhattak. Az általános iskolában halmozottan hátrányos helyzetű tanulóinkkal fogalakoztak pedagógusaink, annak érdekében, hogy minél többen érettségit adó intézményben tanulhassanak tovább. A most befejezett tanévben HHH tanulóink 62,5% érettségit adó középiskolában tanul tovább! Sajátos nevelési igényű tanulóknak is a program keretében még több fejlesztő foglakozást tudtunk biztosítani arányuk a tanév végére 10% alá csökkent i. A kaposvári Ötvös és Kinizsi középiskolákban pedig volt tanulóinkkal foglakoztak középiskolai tanárok, segítettek, mentoráltak HHH tanulókat valamint SNI tanulók érettségire való felkészítését segítették. A július 29-én tartott projektzáró konferencián több hozzászóló egybehangzó véleménye szerint jó lenne, ha más pályázati lehetőség lenne a program elemeinek folytatására, hiszen nagy-nagy szükség lenne az óvodában több logopédiai fogalakozásra, és gyermekek lelki gondjainak ápolására a tanulási, magatartási zavarokkal küzdők további segítésére.