Névnap
Boldog névnapot kívánunk Dezső nevű olvasóinknak!
Holnap Eszter, Eliza ünnepli névnapját.
Legfrissebb hír
Igényfelmérés - jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
2022-02-17
Tisztelt Lakosság!
Mellékelten megtekinthető a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igényfelmérő lapja.
Napi vicc
És hány éves a bácsi...???
Egy "régi" vicc ma estére: ki hány éves?
A tévében műsort tartanak a hosszú élet titkáról.
Először egy hetven éves bácsit mutatnak be, aki sosem dohányzott, mit mondjak hatvannak se látszik...
Aztán egy nyolcvan éves következik, aki elmondja, hogy egész életében megtartóztatta magát az alkoholtól, hát ő is elég jól néz ki - egy tízest letagadhat nyugodtan.
Végül a közönség nagy megrökönyödésére betolnak tolószékben egy hófehér hajú, reszketeg bácsit, hát nincs valami jó állapotban, az bizonyos.
- No bácsikám! - kedélyeskedik a riporter - mit üzenne a fiatalabb nézőknek, mi a hosszú élet titka?
- Hát fiam... ha tényleg érdekel titeket... reggel egy nő, délben egy nő, és este is egy nő...
- És hány évet tetszett megérni ezzel a módszerrel?
- Hát bizony már a harmincötödiket taposom, ha jól emlékszem...
TÁMOP-3.3.7
Címkék: Pályázatok Beadott bírálati szakaszban lévő pályázatok Beadott bírálati szakaszban lévő pályázatok Nyertes megvalósulás alatt Megvalósult pályázataink
A projekt megvalósítása során a tanulóinak és azok családtagjainak, kiemelten a hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulóinak, olyan tehetséggondozó, esélynövelő és kulturális-közművelődési programokat kínál, melyben az egyéni esélyek növelése mellett, kiemelt figyelmet kap a közösség fejlesztő hatásának erősítése.
A projekt során szakemberek alkalmazásával a korai fejlesztés, az oktatás-nevelési környezetbe illeszkedő és azt kiegészítő fejlesztő tevékenység valósul meg. Kiemelt szerepet kap a korai fejlesztés, az óvoda-iskola átmenet segítése, a továbbtanulásra felkészítés, a továbbtanulás támogatása és mentorálása, a közösségbe illesztés és a közösségi szerepvállalás erősítése.
A pályázati program megvalósulását követően a szakmai tapasztalat, módszer elvárásaink szerint beépül, a település mindennapjaiba. A fenntartást az önkormányzat, lehetőségeihez mérten széleskörűen biztosítja.
A célzott és tematikus foglalkozások, programok, elvárásaink szerint az egyéni esélyek (tanulás, életminőség, képzettség, foglalkoztatottság) javítása mellett, a mikro és települési egymásra figyelést, összetartozást és fejlesztést támogatja, hozzájárulva a településen kívüli közösségek jógyakorlatok iránti igényének kielégítéséhez.
A program foglalkozásaiba bevontak tervezett létszáma: 672fő, melyben a helyi iskola, óvoda HHH, HH aránya kerül érvényesítésre.
A program megvalósítását alkalmazásba kerülő szakemberek vezetik és generálják, élve a helyi civilközösségek részvételével és aktivításával.
Általános cél: Kaposfő településen a minőségi és esélyteremtő közoktatás szintjének növelése és a kultúra eszközeivel az egész életen át tartó tanulás feltételeinek javítása, kiemelten a halmozottan hátrányos helyzetű és roma gyermekek, családjaik és azok környezetében.
Közvetlen cél: A halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű és a roma gyermek minél nagyobb arányban részesüljenek az óvódai nevelésből és a korai fejlesztést, a fejlesztést támogató szolgáltatásokból, a gyermekek minél korábban kezdődő, rendszeres óvódáztatása megvalósuljon.
A közszolgáltatások közül helyben elérhető szolgáltatások száma, színvonala növekedjék, fejlesztő pedagógiai, pszichológiai és logopédiai szolgáltatás nyújtásával.
Alacsony lemorzsolódási arányt produlkáló középfokú intézményekben a HHH, HH tanulók érettségit adó iskolában, az SNI tanulók normál szakiskolában történő továbbtanulásra felkészítő és tanulásban tartó támogató szolgáltatásban részesítése.
Érettségit adó középfokú oktatási intézmények és hiányszakmát oktató szakképző intézmények által a 7.és 8. osztályos tanulóinak, kiemelten a HH és HHH tanulóknak szervezett továbbtanulást támogató program megvalósítása.
Válljon biztosítottá az idegen nyelv oktatás korszerű és hatékony körülmények közötti elérése az oktatás-nevelési intézmények számára.
Növekedjen a helyi munkaerő igény és kínálat egymásra találása, válljon biztosítottá a munkavállalást erősítő egyéni motiváció fejlesztése, munkavállalást segítő információk, tudások helyben történő megszerzési lehetősége.
Erősödjön a települési szolidarítás, növekedjen a közszolgátatási szereplők együttműködése, alakuljanak ki befogadó és tápláló közösségek, műhelyek és azt tápláló programok.
Közvetlen célcsoport: a Kaposfőn élő lakosság és Kaposfőn óvódába-iskolába járó gyermekek, valamint családtagjaik, közülük is kiemelten a halmozottan, hátrányos helyzetű gyermekek és az SNI tanulók.